Nieuwe server, wat te doen

Heb je vragen of problemen meld ze hier.
Plaats reactie
Leadster
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-06-2018 14:00

Nieuwe server, wat te doen

Bericht door Leadster » 18-08-2018 16:13

Hi allemaal!

We gaan naar een nieuwe server, en nu leek het mij heel erg leuk als we juist NIET al onze rommel meenemen, maar bijvoorbeeld alleen maar onze levels. Dus geen dino's. geen spullen. alleen je character met het level waar je nu op zit.

Het leukste is eigenlijk, vind ik, als we dat allemáál doen. Starten we allemaal weer met 2 dodo's en een rieten hutje op het strand. Zou dat niet helemaal leuk zijn?

Wat denken jullie?

PackOfWolves

Bericht door PackOfWolves » 18-08-2018 16:42

Toelichting mijn keuze (Alleen alle dino's meenemen):

Ik heb maar drie dino's die ik echt graag meeneem... dat is mijn anky, mijn doedie en mijn argentavis... Dus......... vandaar.

Daarbij ik ben al een ronde geweest van map verkassen en toen zijn we ook geheel opnieuw begonnen met zijn allen.

DarkWolfNL_
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-06-2018 20:08

Bericht door DarkWolfNL_ » 18-08-2018 18:43

hier is geen pol voor nodig dit heb ik en ronny al overlegt. alles (dinos/items/artifacts/skins/enz.) mogen allemaal mee er komt nog extra ding vanuit mij maar dat wordt gezegt moment als mijn server open gaat. ook voor de over zet komt een bepaalde lijn aan regels gemaakt.

Leadster
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-06-2018 14:00

Bericht door Leadster » 18-08-2018 19:36

Nou.. ja, maar als iedereen het er over eens is, dan zouden we dat kunnen doen. Kun je best een poll voor aan maken, ja toch? Ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen voor te porren zijn.

Leadster
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-06-2018 14:00

Bericht door Leadster » 18-08-2018 19:41

wanneer kunnen we starten op de nieuwe server eigenlijk? Ik moet eerlijk zeggen dat de lol er nu af is op de huidige server, aangezien alles wat ik nog bouw toch weg gaat. Geen kritiek verder hoor, maar ik merk dat ik een kwartier wezenloos naar het scherm heb getuurd en toen maar uitgelogd ben.

Als ik opnieuw kan starten... dan liever vandaag nog, dan kan ik met plezier aan de slag. aan iets bouwen wat blijft, zeg maar.

LEvD
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-06-2018 09:58

Niuewe server...?

Bericht door LEvD » 18-08-2018 19:48

Hallo allemaal,

Ik ben zojuist via steam benaderd door mijn tribegenoot Gummie.
Hij had een heel verhaal over het stoppen van de server en het doorgaan op een andere server.... een heel verhaal over dinos en overzetten en zo...
Ook hier op het forum kom ik op verschillende plaatsen posts tegen die met deze "transfer" (laat ik het zo maar even noemen) te maken hebben.

Bij mij ontstaan 2 vragen...

Waarom is er geen centrale post / topic aangemaakt voor dit onderwerp? Het lijkt mij nog al wat impact te hebben. Zeker voor de mensen die hier al lang en/of veel spelen.....

Tweede vraag is wat en hoe zijn de regels op deze "nieuwe" server.... wat gaat mee, wat niet.... komt er een nieuw forum of discord etc ect...?

Daarnaast rest mij in ieder geval onze Opperbaasman Ronny te bedanken voor het opzetten en in standhouden van de huidige server... Het is/was er zeker zeer gezellig, duidelijk en rechtvaardig.... hopelijk komen we elkaar ook weer tegen op de nieuwe server...

Maar goed dan zou ik wel eerst ergens rustig, duidelijk en eenduidig.... willen lezen waar we aan toe zijn...

... gewoon even mijn gedachte...
Careful what you wish, you may regret it
Careful what you wish, you just might get it

LEvD
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-06-2018 09:58

Bericht door LEvD » 18-08-2018 19:51

Hallo Leadster,
Tijdens het opstellen van mijn "two cents" heb je al duidelijk gemaakt waar ik dus mee zit... bedankt :wink:
Careful what you wish, you may regret it
Careful what you wish, you just might get it

PackOfWolves

Re: Niuewe server...?

Bericht door PackOfWolves » 18-08-2018 20:52

LEvD schreef:Hallo allemaal,

Ik ben zojuist via steam benaderd door mijn tribegenoot Gummie.
Hij had een heel verhaal over het stoppen van de server en het doorgaan op een andere server.... een heel verhaal over dinos en overzetten en zo...
Ook hier op het forum kom ik op verschillende plaatsen posts tegen die met deze "transfer" (laat ik het zo maar even noemen) te maken hebben.

Bij mij ontstaan 2 vragen...

Waarom is er geen centrale post / topic aangemaakt voor dit onderwerp? Het lijkt mij nog al wat impact te hebben. Zeker voor de mensen die hier al lang en/of veel spelen.....

Tweede vraag is wat en hoe zijn de regels op deze "nieuwe" server.... wat gaat mee, wat niet.... komt er een nieuw forum of discord etc ect...?

Daarnaast rest mij in ieder geval onze Opperbaasman Ronny te bedanken voor het opzetten en in standhouden van de huidige server... Het is/was er zeker zeer gezellig, duidelijk en rechtvaardig.... hopelijk komen we elkaar ook weer tegen op de nieuwe server...

Maar goed dan zou ik wel eerst ergens rustig, duidelijk en eenduidig.... willen lezen waar we aan toe zijn...
Hey hey DEvL,

Ik beantwoord even het van jou omdat je ze zo netjes op een rij gezet hebt...

Om te beginnen, geen paniek. In principe is het eigenlijk meer te vergelijken met een "server" transfer dan dat er echt ook totale verandering plaats vind. Ronny draagt het stokje over aan Erza omdat die toch al bezig was met het aanleggen van een cluster, wat dus niet ging werken omdat dus de huidige map op de computer van Ronny draait en Ronny met een ander programma voor zijn management ervan werkt dan de server waar de andere map zou komen te draaien (nitrado). Ronny kreeg het heel druk in zijn nieuwe werk en kon hierdoor niet meer echt aanwezig zijn om alles goed te laten draaien, en dat is niet wat Ronny eerlijk vond naar ons spelers. Ergo hij heeft aan Erza gevraagd of hij het wellicht dan over wilde nemen. En zo dus geschiedde...

Dan het tweede deel van je vraag. Er is genoeg te doen voor hen die hun dieren mee willen nemen en ook materialen om mee te bouwen willen meenemen (of de apparaten zoals de industrial smelter enz). Om te beginnen KAN (is dus niet een verplichting maar het is een idee) je de boel in veiligheid brengen, zodat je straks als het echt zover is rustig kan kijken wat je mee wil nemen en wat niet, op je single player account. (Hoe dit moet maak ik op dit moment een video van dus dat komt eraan).
Voor hen die niets willen meenemen en gewoon lekker opnieuw willen beginnen, je kan dus denken of je wel je level wil aanhouden of dat je echt helemaal opnieuw begint... Want dat is aan jezelf, en ook daarover kan er instructie volgen over hoe je dat kan doen.
En dan wat kan je doen als je niets meeneemt... Simpel... doe gek... alle eitjes van je dieren... laat ze uitkomen en kijk hoelang het duurt voor die babies sterven... Verzin nieuwe manieren om te sterven in ark... Duik in de zee en geef een haai een klap op zijn tetter en kijk of je ermee wegkomt... NU kan het... Doe eens gek... loop een cave in... moon een spin en ren lachend weg... Dat idee... in principe is het wat je ervan maakt. Bouw de hoogste toren bijvoorbeeld... IN de vulkaan. Ga wyverns pesten... Leef je uit.

In the end... We gaan dus naar de hoofdmap, die wordt gerund door Erza, Ronny blijft Co. Moderator... En die kan ook eens lekker spelen... En er is werk voor een tweede map dus... Gaat helemaal lukken. Het is natuurlijk leukste als iedereen leuk mee komt... Maar dat is voor elk om zelf te beslissen...

Zorg is nu even dat zij die spullen en dino's mee willen nemen dat die dit ook kunnen doen zonder grijze haren te krijgen en dingen te verliezen...

Maar in the end... blijft het basically met dezelfde insteek, dezelfde regelvoering (daar wordt ook nog aan gewerkt enzo dus ook dat komt naar buiten als er meer over bekend is) en als het meezit... met dezelfde peeps om mee te spelen.

(Mocht er wat verkeerd geïnterpreteerd zijn Ronny of Erza... please correct me where I was wrong :) Thank yous!

Ronny
Site Admin
Berichten: 21
Lid geworden op: 30-05-2018 12:53

Bericht door Ronny » 19-08-2018 11:35

Pow je info klopt
The Boss

Plaats reactie