Wie heeft er nog meer euvels met Ark of Steam of beide?

Heb je vragen of problemen meld ze hier.
Plaats reactie
PackOfWolves

Wie heeft er nog meer euvels met Ark of Steam of beide?

Bericht door PackOfWolves » 13-09-2018 22:13

Ik heb sinds gisteren dat ik Ark niet meer kan installeren omdat Ark claimt niet genoeg ruimte op mijn schijf te kunnen vinden om het te installeren.

Ik hoor ook van andere partijen dat zij problemen hebben. Bij sommigen is het dat ze een blauw scherm krijgen en vervolgens dat Steam aangeeft dat Ark niet eens geïnstalleerd is.

Dit alles valt samen (toevallig??? I guess not) met een update van zowel Ark (gistermorgen) en Windows (gistermiddag)... Ik wil graag weten of jullie al meer info hierover hebben... Ikzelf heb nu een 1T externe hard drive aangeschaft en ga morgen eens even op onderzoek uit wat er aan de hand is. Want volgens steam zijn mijn andere games nu ook ineens immens geworden en moet ik over (Skyrim) de installatie ruim 11 uur doen!!!! Dit klopt niet.

Ik hoor graag of anderen dit ook hebben. Wellicht kunnen we samen eens achterhalen wat het euvel nu weer is.

Mophro
Berichten: 3
Lid geworden op: 31-05-2018 22:06

Geen probleem hier

Bericht door Mophro » 15-09-2018 14:25

Hoi Pow,

Ik heb geen probleem hiero.
Ik hoop dat je er uit gaat komen.

Groeten,
Phixels

PackOfWolves

Bericht door PackOfWolves » 15-09-2018 23:56

Met behulp van de 1T harde schrijf kwam ik erachter dat er een fout zit in het "her-installeer" systeem van steam. Wat steam namelijk doet is bij schrijven van een herinstallatie, dus in principe voor elke keer dat je een steam en de games verwijderd... doet steam dat dus niet geheel en overschrijft de oude bestanden (mocht je een back up gemaakt hebben) dus niet.

Gevolg... je krijgt een enorme lading data (ja idd zoals jij suggereerde Hamtaro) van hetzelfde. Nadeel... hij zegt niet waar dit allemaal opgeslagen is. Dus jij denkt dat je alles van je harde schijf gehaald hebt en ondertussen heeft Steam copy op copy gemaakt. Hoe kwam ik hierachter?

Een paar dingetjes die gezegd werden tijdens mijn gesprek met Hamtaro... Hij zei op een bepaald moment dat hij zich herinnerde dat er een dingetje was waarbij je ook gegevens kreeg over waar specifieke dingen op je computer stonden... Dat was 1... en hij merkte ook op dat mijn bestand van 451 GB (jawel zo groot was het inmiddels) het drievoudige was van wat hij had. Apart... want... had ik net niet alles verwijderd en alleen maar op de 1T schijf ge... wacht eens even... En ja hoor. Na enig zoeken vond ik dus nog twee folders op mijn computer, gezellig ergens weggestopt waar je normaal niet kijken zou... met info van Ark. Plop... die verwijderd en ineens... terug naar een veel kleiner bestand. Joh!

Mijn dank dus aan Hamtaro.

Maar... ander probleem is ook weer terug en schijnbaar groter dan voorheen... ik kan niet in de transmitter maar ook niet in de drops......... Das... minder. Ergo... ik moet daar nog antwoord op zien te vinden. We puzzelen nog even verder. Mocht iemand zich geroepen mij hierin bij te staan... dan... GRAAG!!!!

Voor zover... Mijn dank nogmaals.

LEvD
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-06-2018 09:58

Bericht door LEvD » 17-09-2018 23:41

Hallo PoW,

Het probleem van te weinig ruimte voor installatie en zo heb ik helaas ook een keer mee mogen maken... lastige was dat het eerst lang heeft geduurd en ik daarna dus niet aan de gang kon.

Ik heb het toen op kunnen lossen door de installatiemap van steam even op een andere schijf / partitie te plaatsen en kwam al snel tot de ontdekking dat de oude spellen dus op de oude plek bleven staan... inclusief dubbelingen en zo. Ik heb toen alles handmatig over gezet naar de nieuwe partitie en de spellen gecontroleerd. Hierna werkte het dus wel goed op de oude locatie. Alleen dit was geen SSD dus ook niet optimaal.

Het vreemde was nog dat na installatie ik voldoende ruimte had op de SSD, terwijl bij installatie steam aangaf dat het niet genoeg was... bij de installatie wordt blijkbaar 7GB meer binnen gehaald dan nodig en heb je iets van 12 GB extra nodig om het te kunnen installeren... vaag maar waar.

Dus alles weer handmatig naar de SSD geklapt, steammap aangepast en gecontroleerd.... en gaan als een speer.

Bij mij ging de installatie allemaal redelijk snel maar dat kan komen omdat alles dus intern is gedaan en met redelijk snelle schijven. Mijn ervaring met dat soort zaken doen op een externe HDD.... ja... daar wordt je niet vrolijk van en moet je dus ook niet doen... vandaar ook de meerdere HDDs in mijn systeemkastje.

Geen idee of je wat hebt aan deze uiteenzetting... doe ermee wat je wil.

PS... Heb even een Ark-break maar Gummie neemt waar.... (als het goed is)...
Careful what you wish, you may regret it
Careful what you wish, you just might get it

PackOfWolves

Bericht door PackOfWolves » 19-09-2018 09:35

Allemaal heel erg bedankt voor jullie meedenken en oplossingen van jullie zijde... Beide problemen zijn opgelost :) En dat was echt wel mede dank zij jullie input! Dank!!

Enne DEvL, ik had het idd gehoord. Kan het me wel een beetje indenken hoor. Maar hoop wel dat je snel weer erbij komt :)

Plaats reactie